Ortaokul rehberlik birimi olarak, sınav grubunda yer alan öğrencilerimizin akademik başarılarının artması temel hedefimizdir. Hedefimize doğru ilerlerken öğrencilerimizin öz güvenini ve iletişim becerilerini geliştirmeye, sınav başarılarını artırmaya yönelik çalışmalar planlarız. Bu planlamalar doğrultusunda sınav gerçeğini doğru analiz edip sınav sisteminin bizden neler istediğini öğrencilerimiz ve velilerimiz ile paylaşırız. Öğrencilerimiz ve velilerimize sınav sistemi ve sınav süreci hakkında bilgilendirme toplantıları yaparız. Bununla birlikte öğrencilerimiz ve velilerimiz ile birebir planlı görüşmeler oluştururuz.
Kendini Tanıma Çalışmaları:
Sınav sürecinde, öğrencinin öncelikle kendini kişisel, sosyal ve akademik olarak tanıması gerekmektedir. Öğrencilerin kendilerini tanımaları için öğrenme stilleri, çoklu zekâ ölçeği ve Holland mesleki tercih ölçeği uygularız. Ölçek sonuçlarını öğrenci, öğretmen ve ailelerle paylaşırız. Ölçek sonuçlarına göre yeni çalışmalar planlarız.
Hedef Belirleme Çalışmaları:
Öğrenciler hedef belirleyerek nerede olmak istediğine odaklanabilir. Liseler ve meslekler hakkında yapılan bilgilendirmeler hedef belirlemede öğrencilere yardımcı olmaktadır.
Hedefimiz yaptığımız şeylerin daha anlamlı olmasını sağlar.
“Ne yapmak istiyorum? Hedefime ulaşmak için neler yapmalıyım?” gibi sorulara öğrencilerin cevap bulmalarında yardımcı oluruz.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri:
“Hangi dersi çalışmalıyım, ne kadar çalışmalıyım?” soruları genellikle öğrenciler tarafından sorulmaktadır. Plansız çalışmak yerine ne zaman soru çözeceğimizi, konu tekrarı yapacağımızı planlamalıyız. Öğrencilerin zamanını doğru yönetmesi ve verimli ders çalışması için ders çalışma programları yaparız. Yapılan çalışmaları velilerimiz ile de paylaşarak sürece onları da dâhil ederiz. Öğrencilerimizin çalışma ortamlarını kendilerini psikolojik olarak motive edecek şekilde tasarlamak için velilerimiz ile işbirliği yaparız.
Sınav Süreci Analiz Çalışmaları:
Deneme ve tarama sınavı sonuçlarını analiz ederek çalışmalarımızı daha verimli hale getirmek için öğrencilerimize soru ve konu takip çizelgeleri hazırlarız. Sınavlarda hangi konulardan eksikleri var ise onları azaltmaya yönelik etüt çalışmaları ve konu tekrarı, soru çözümü ödevlendirmeleri yaparız. Tüm bu süreçler ile ilgili velilerimizi bilgilendiririz.
Sınav Teknikleri ve Sınav Kaygısı Çalışmaları:
Sınavda süremizi doğru kullanmak, bilmediğimiz soruları boş bırakmak, sınav kaygımızı yönetmek gerekmektedir. Düzenli olarak yapılan deneme sınavları öncesinde ve sonrasında öğrencilerimiz sınav teknikleri konusunda bilgilendirilir. Bu tekniklerin sınav uygulamaları ile pekiştirilmesi sağlanır. Sınav anında yaşanabilecek sınav kaygısına yönelik çalışmalar planlanır. Bunun için öğrencilerimize sınav kaygısı ölçeği uygulanır ve sınav kaygısını yönetmeye ihtiyaç duyan öğrencilerimizle çalışmalar yapılır.
Dikkat, Hafıza ve Mantık Geliştirme Çalışmaları:
Öğrencilerimizin dikkatini ve hafızalarını geliştirmeye yönelik etkinlikler yapılır, oyunlar oynatılır. Görsel, sözel ve bilişsel becerilerini geliştirmeye yönelik akıl-zekâ oyunları oynatılır. Ayrıca bilişsel becerileri geliştirmeye yönelik etkinlik testleri ve uygulama kitaplarını yıl boyunca planlı şekilde uygularız.
Kamp Çalışmaları:
Düzenli yapılan çalışmalarına ek olarak yıl içerisinde LGS’ ye hazırlık kampları yapmaktayız. Bu kamplarımız beş dönemi kapsamaktadır. Tüm bu dönemler ile ilgili süreçte, öğrencilerimizin günlük olarak çözdükleri soruların takibi, veli bilgilendirmeleri, konu eksikliklerinin tamamlanması, planlanması ve sinema-kahvaltı etkinliği gibi motivasyon çalışmaları yapılmaktadır.
Veli İşbirliği:
Ortaokul 7.sınıflarımızda mayıs ayı itibari ile LGS çalışmaları planlamaları yapılır. Öğrencilerimize ve velilerimize sınav süreci ile ilgili bilgilendirme sunumları yapılır. Yaz tatilini nasıl değerlendirmeleri konusunda bilgilendirme yapılır.
Sınav sürecine yönelik okul aile işbirliği kapsamında anne-baba tutumları, iletişim becerileri, sınav kaygısı, sınav sistemi, dikkat ve hafıza çalışmaları, kontrollü teknoloji kullanımı konularında seminerler yapılır.
LGS Başvuru ve Tercih Çalışmaları:
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan LGS başvuru kılavuzu öğrenci ve veliler ile paylaşılır. Süreç planlaması hakkında bilgilendirme yapılır.
Tercih sürecinde öğrenci ve ailelerle görüşmeler yapılır. Tercih kılavuzu doğrultusunda lise hedeflerine yönelik tercihlerini yapmaları sağlanır.