Görsel sanatlar dersi öğretmenleri olarak; öğrencilerimizin resim sanatına karşı yeteneklerinin olup olmadığını keşfedebilmek amacıyla; çeşitli sorular sorup onları gözlemleyerek inceler, cevaplarını ve çalışmalarını analiz eder, sonuçlarını raporlarız. Bu raporlar doğrultusunda aileleri ile bilgi paylaşımında bulunuruz.
Her çocuk yeteneklidir ancak bu yetenekleri ortaya çıkarabilen bir yol göstericiye ihtiyaçları vardır. Doğru seçimler, dışarıdan takviyeler ve tamamlamalar ile bu yetenekler daha da geliştirilebilir. Bizler öğrencilerimize yeteneklerini ortaya koyabilecekleri ve kendilerini özgürce ifade edebilecekleri ortamı ders içi ve ders dışı mekanları kullanarak sağlamaktayız. Ayrıca okul dışı atölye çalışmaları ile gelişimlerini desteklemekteyiz.
Çoklu zeka kuramlarından biri olan görsel zekaya sahip olup olmadıklarının ayrımına varırız. Görsel zeka; hayal ettiğimiz her türlü şekil, desen ve tasarımları içeren zekadır. İnceleme ve analizlerimizi yaparken;
• Öğrencinin hayal kurma becerisine,
• Resim yapma yeteneğine,
• Görüntü kaydetme özelliğine,
• Mekansal tasarımları zihinden yapabilme becerisine,
• İmgesel yaratım gücüne,
• Sanatsal konulara yaklaşımına,
• Yön bulma becerisine sahip olup olmadığına ve
• Öğrendiği bilgileri somut ve görsel sunuşlara dönüştürebilme kabiliyetine dikkat ederiz.
Resim sergilerinin ve yarışmaların insan ruhunun gelişimine etkisini ve yetenekleri ortaya çıkarmada önemli rol oynadığını bilir ve her öğrencimizin bu sanatsal faaliyetlere katılımını sağlarız. Bu öğretiler, onların sanatsal yeteneklerinin gelişmesi için de oldukça önemlidir.
Öğrencilerimiz,Ters-Yüz edilmiş eğitim modeline uygun çalışılan "Ayın Sanatçısı" etkinlikleri ile her ay farklı bir sanatçıyı tanır.Sanata ve sanatçıya değer vermeyi öğrenir, geçmişine sahip çıkar ve geleceğini yapılandırır.